" Veți cunoaște adevărul și adevărul vă va face slobozi " Evanghelia Sfântului Ioan VIII:32

duminică, 12 septembrie 2010

Lingură din lemn de nuc



















M-am gândit să mai pun și ceva text pe lângă atâtea imagini ... (ca să nu fac asemenea celor de la National Geografic:-) ... și să prezint motivația care se află în spatele acestor mici tentative artistico-manufacturiere.
În filozofia mea de viață, motivația este mai importantă de cât faptele ...

Primul imbold a venit odată cu sosirea pe lume a băiețelului meu. Mi-am propus să nu îi prea cumpăr jucării ... ci să i le confecționez, iar cu trecerea timpului, când va fi mai mare să le proiectăm și să le realizăm împreună. Încă nu i-am făcut nici o jucărie ... ce am realizat pană acum a fost doar antrenamentul :-). Plănuiesc să-i sculptez ceva în lemn de mahon (esența este mai dificilă decât în tot ceam mai lucrat până acum, dar sper să-l îmblânzesc ... mahonul).

Pe de altă parte ceea ce fac este și un PROTEST ... protest împotriva culturii consumeriste care face din tânăra generație o generație handicapată. O generație plafonată fără viziune și perspectivă, o generație care nu știe să aprecieze frumosul și să-l deosebească de kitsch ... nu-i acuz (și eu fac parte cam din același leat) ... ci vreau să prezint și alte variante, că se poate și altfel ...
Dacă cu 60, 70 de ani în urmă oamenii își petreceau o semnificativă parte a timpului încercând să își facă siguri o serie lucruri, unelte etc.(necesare traiului) ... astăzi acel timp (ba chiar mai mult) este petrecut la shopping , folosesc termenul tocmai fiindcă mă irită. Automat ... o astfel de generație educată doar să consume, va fi ruptă de realitate și de ... natură (lista cu "rupturile" poate continua).
Consider că în dezvoltarea armonioasă a unei persoane astfel de activități sunt la fel de utile ca și învățarea unei limbi străine sau a pianului ... aici sunt perfect de acord cu ceea ce afirmă domnul C. Sorescu :-)
La final ... obiectele pe care le-am realizat pană acum, nu le mai dețin ... decât în poze, ... pentru că le-am făcut cadou. Probabil e cea mai autentică metodă de a face cadouri ... în care se află o parte din sufletul tău, din talentul tău și din timpul tău ... de fapt o parte din tine.

3 comentarii: