" Veți cunoaște adevărul și adevărul vă va face slobozi " Evanghelia Sfântului Ioan VIII:32

miercuri, 19 decembrie 2012

ANUNT !!!


La sfârșitul acestei săptămâni, amatorii de permacultură și agricultură ecologică se vor putea bucura GRATUIT de prima traducere integrală, în limba română, a fabulosului volum al lui Sepp Holzer - Permacultura! Pay it forward.

Până atunci, câteva cuvinte despre noi, că așa e politicos :)

"Graba noastră și dezinformarea sunt extrem de profitabile pentru cei care ne repetă zilnic, fără încetare, că soluțiile unice de supraviețuire în ziua de astăzi sunt: job-urile epuizante, creditele pe zeci de ani pentru autoturisme sau locuințe scumpe și ineficiente și consumul dus la maxim.

TEI - Traduceri Ecologice Independente - s-a născut pentru a face accesibile informațiile care dinamitează acest mod de gândire. Cărțile traduse de noi demonstrează fără greș că suntem, zi de zi, captivi ai unei imense iluzii – aceea că nu putem trăi decât așa cum trăim acum: stresați, obosiți, vlăguiți de viață, înstrăinați de valorile fundamentale care ne îndreptățesc să ne numim oameni.

În contra unui Sistem al cărui mod de funcționare implică inundarea constantă cu false informații, ne propunem să oferim publicului acele cunoștințe folositoare, ignorate în mod sistematic de “mainstream” din simplul motiv că de pe urma lor au de câștigat numai oamenii, nu și corporațiile și guvernele. În loc de reziduuri de gândire ambalate țipător, oferim acces la cunoașterea practică. Complet gratuit, dar din dar, fără pretenții, fără trufie și fără clauze ascunse. O bibliotecă a independenței reale față de Sistemul absurd în care am fost aruncați în ultimile decade. O serie de cărți care, nădăjduim, vor fi pașaportul de independență în gândire și în fapte al fiecăruia dintre noi."


Si o mica mostra din carte: "Primele mele experiențe legate de creșterea plantelor datează din copilărie. Aveam o bucată de pământ uscată și pietroasă pe o pantă abruptă în apropierea casei pe care am închiriat-o de la tatăl meu pentru 2 șilingi austrieci, sumă echivalând astăzi cam 2 lire. Din punctul de vedere al părinților mei, terenul era aproape inutil, fiind doar cosit odată pe an. Parceluța asta însorită și pietroasă furniza un habitat ideal pentru o populație numeroasă de șerpi și acesta este motivul pentru care era numită Beibwurmboanling - după legendarul Beibwurm, un șarpe mare și otrăvitor. Copil fiind, această parcelă de pământ mi-a permis să învăț multe despre creșterea plantelor. Înainte de asta, experiențele mele legate de cultivare proveneau din îngrijirea ghivecelor cu flori ale mamei mele. Am început să-mi lucrez bucata mea de pământ de 2 metri pătrați cu o sapă și o săpăligă. Am așezat pietre pentru a construi un răzor, care, în mic, a fost prima terasă pe care am creat-o. Căpșuni, mici pomi fructiferi, dovleci și multe alte plante au început curând să crească. Am observat, căpșunile care creșteau în apropierea pietrelor erau mai mari și mai dulci decât în mod obișnuit. Am numit căpșunile ”căpșuni de piatră” sau Stoaroadbe și le-am schimbat la școală pe gumă de șters și cărți scrise de Karl May.

Experiența mea cu căpșunile m-a facut să realizez ceva important ce urma să-mi fie de folos mai târziu. Un număr de factori, ca de exemplu abilitatea pietrelor de a înmagazina și elibera căldura, efectul lor de a echilibra temperatura, felul în care pământul de sub pietre rămâne umed și plin de râme, și viața din sol, toate au un efect pozitiv asupra căpșunilor, și de asemenea au același efect asupra altor plante. Asta înseamnă că, deși în mod normal abia dacă ar face fructe mici, căpșunile mele de pădure cresc mari și foarte dulci. Tocmai de aceea este important să observi îndeaproape solul și plantele. Ar trebui să încerci, ori de câte ori poți, să afli de ce unele plante cresc bine, și de ce altele nu prea cresc. Aceste cunoștințe te vor ajuta să tragi concluziile corecte. Aceasta este una din cele mai importante abilități necesare pentru lucrul cu natura. Mai merită să analizezi și de ce anumite lucruri au mers rău, deoarece din asta poți înțelege cauzele eșecurilor. De ce este planta asta așa de frumoasă și de sănătoasă, în timp ce cealaltă este bolnavă și slabă? De ce o plantă este bogată și cu frunze de culoare verde închis, dar cealaltă este decolorată și ofilită? Faptul că am fost mereu atent la grădina mea a fost un factor decisiv în succesul meu de la bun început. Gama de plante pe care le creșteam a crescut în mod constant și în scurt timp am putut să cresc mai mulți pomi fructiferi diferiți, ierburi și legume. Am continuat să observ și să-mi îmbunătățesc sistemul. În cele din urmă, mi-am făcut primul iaz și așa am reușit să-mi cresc proprii pești. Am scris deja în detaliu despre modul în care mi-am dezvoltat metodele de cultivare și peisagistică în copilărie și tinerețe, în prima mea carte, Fermierul rebel. "

5 comentarii:

  1. Super!!! Mii de multumiri tuturor celor care s-au implicat in aceasta munca grea, dar frumoasa si multa sanatate pentru a putea continua traducerile si pentru a aplica si in practica... Eu cu siguranta voi face asta si voi face cunoscute altor persoane informatiile pe care le voi citi. Sper ca acest lucru sa compenseze faptul ca nu am cunostintele necesare pentru a ma implica in traduceri.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim pentru cuvintele frumoase si incurajari. Graul acuma il avem, dar este nevoie si de oameni care sa imprastie semintele si sunt sigur ca impreuna vom avea parte de o Romanie mai curata, mai independenta si mai sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Abia astept!
    Multe multumiri grupului TEI!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari pentru munca depusa, multa sanatate si spor!
    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am reusit sa intru in posesia cartii lui Sepp Holzer. Pentru un impatimit al gradinaritului ca mine, cartea are o importanta exceptionala. Voi raspandi ideile austriacului rebel cat pot de mult. Iar dumneavoastra va multumesc din suflet. Faceti o treaba deosebit de importanta. Nu am cuvinte ca sa va multumesc. Sper sa mergeti mereu inainte. Cu deosebita stima, Mihai Aldea

    RăspundețiȘtergere