" Veți cunoaște adevărul și adevărul vă va face slobozi " Evanghelia Sfântului Ioan VIII:32

sâmbătă, 2 aprilie 2011

Poezie cu talc


Scrisoare pentru parinti

Daca ar avea parintii ochi sa vada
Si sufletul le-ar fi mereu atent,
In ochii pruncilor cu viata fada
Ar descifra mesajul cel urgent:
“Va rog, iubiti-ma inteligent!”

Nu glume, nici minciuni – bomboane-amare;
Nu vreau bunici si nici televizor,
Nu-mi trebuie nici lux, nici imbuibare …
Putin imi pasa de traiesc sau mor
Dar vreau sa fiu al vostru, nu al lor!





Eu stiu c-aveti profesii elevate
Ca sunteti la curent cu date noi,
C-aveti servici ca eu sa am de toate
Dar fiindca va iubesc pe amandoi,
va spun:
“Eu am nevoie doar de voi”

As vrea ca jucarie OCHII MAMEI
Nu ochii-ndepartati ai vreunui unchi.
Cand ne-ntalnim atrasi de glasul foamei
Si nu pot sta la TATA pe genunchi,
Ma simt ca o mladita fara trunchi.
Nu vreau sa fiu un deget ce acuza,
Gasind olarul singur vinovat.
Am gand curat, si inima refuza
O bomba cu efect intarziat:
Vreau sa devin un OM adevarat!

De-aceea vreau parintii mei sa vada,
Sa aiba sufletul mereu atent,
Ca-n ochii mei umbriti de viata fada
Sa descifreze strigatul urgent:
“Va rog iubiti-ma inteligent!”
_________________________________
de Romulus Chelbegeanu

3 comentarii:

  1. E bun Chelbegeanu... dar parca Uba imi place mai mult ;) No offence dar a scris niste carti admirabile Uba :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte, foarte frumoasa... poezia si cu mult talc...
    Ar trebui citita de multi parinti :( care nu isi stiu iubii copii cu inteligenta :(

    RăspundețiȘtergere
  3. La cum e lumea acum, e un efort imens să poţi creşte un copil asa cum ar trebui.
    Credeţi-mă, că practic acest sport extrem :-)

    Veţi zice ca merită, şi... veţi avea dreptate :-))

    RăspundețiȘtergere